UTÖKA DIN EKONOMIAVDELNING

numbers_computer

Ekonomi

En ekonomianställd arbetar ofta med bokföring, fakturahantering, skattefrågor och en hel del administrativa uppgifter. Uppgifterna varierar självklart beroende på vad du som arbetsgivare har behov av. På ett mindre företag kan t.ex. en ekonomiassistent fungera som ekonomichefens högra hand. På ett större företag bidrar en ekonomiassistent ofta med hjälp till hela avdelningen. Kortfattat är det en bred roll med varierande ansvarsgrad beroende på erfarenhet hos den anställde samt behov från företagets håll.

Egenskaper

Det finns några egenskaper som är tilltalande för en blivande ekonomianställd. Vid en anställningsprocess kan det vara till företagets fördel att hålla utkik efter dessa egenskaper. En blivande ekonomianställd ska självklart vara duktig på redovisning och siffror. Även datakunskap är en stor fördel eftersom en ekonomianställd ofta behöver använda sig utav program i bokförings- och lönehanteringssyfte. ”Strukturerad, detaljorienterad, organiserad och driven är de egenskaper våra kunder oftast frågar efter vid en rekrytering för rollen som ekonomiassistent” säger vår Consultant Manager Beatrice som har rekryterat många ekonomiassistenter.

Det är i många fall även viktigt med en relevant utbildning. Det är inte alltid lätt att hålla koll på vilka utbildningar som genererar vilka kunskaper. Lämpliga utbildningar för en ekonom är följande:

  • Företagsekonomi
  • Nationalekonomi
  • Civilekonom
  • Organisation och ledarskap
  • Ekonomi och IT
  • Ekonomi och logistik
  • YH-utbildningar inom ekonomi

Hitta rätt kompetens inom:

Administration  Marknad & Kommunikation Teknik & Ingenjör

Ett urval av våra lediga tjänster

Company logo

Retuschör

Media PR / Norrköping

Stadium är en av Europas största sportkedjor och vill inspirera samt ge fler människor möjligheten till ett aktivt liv. Stadiums grundstenar är energi, mod och team spirit vilka tillsammans med alla medarbetares passion och tävlingsanda har hjälpt företaget på sin tillväxtresa. Till sitt servicekontor i Norrköping har Stadium nu ett nytt behov av en retuschör för extrajobb med start omgående.

Läs mer och ansök
Company logo

Extrajobb inom marknadsföring / foto / grafisk design

Media PR / Stockholm

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer och ansök
Company logo

Vi söker en junior nätutvecklare till Ellevio!

Teknik / Karlstad

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 450 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort. Till sitt kontor i Karlstad har nu Ellevio ett behov av en junior nätutvecklare för start under våren.

Läs mer och ansök
Company logo

Fastighetsskötare

Fastighet / Stockholm

Corem är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva logistikområden i Sverige samt Danmark. Det når dem genom att arbeta långsiktigt och vara en riktigt bra affärspartner till deras hyresgäster. Corem är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap med tre aktieslag, stamaktie av serie A, stamaktie av serie B samt preferensaktie.

Läs mer och ansök
Company logo

Systemadministratör/Linuxadministratör

IT och Telecom / Linköping

Med en tydlig vision, laganda och målet att tillhandahålla organisationer världen över med en flexibel och säker Linux-skrivbordslösning, är de nu redo att ta Cendio till nästa nivå! Cendio letar därför efter en kollega med tekniska färdigheter inom Linux som vill göra Cendios världsomspännande kunder ännu bättre! På Cendio får du möjlighet att arbeta med avancerad teknik, möta kompetenta kunder och hitta lösningar på utmanande problem. Cendio är stolta över vad de gör och älskar att leverera värde, vilket är en produkt som gör verklig skillnad för deras kunder, anställda och ägare. Som bolag och team arbetare de aktivt efter värdeorden; öppenhet, respekt, teamkänsla och ha roligt på jobbet. Cendio är övertygade om att framgångsfaktorn är att de tillsammans kontinuerligt arbetar med deras kultur och arbetsmiljö, både som individer och grupp. För Cendio är det viktigt att varje medarbetare har möjlighet till personlig utveckling, både professionellt och privat. Idag har Cendio 10 st anställda och har sitt kontor lättillgängligt i Mjärdevi, Linköping!

Läs mer och ansök
Company logo

Ekonom

Bank och finans / Kista

SevenDay Bank AB är ett av Finansinspektionen auktoriserat kreditmarknadsbolag med cirka 70 000 kunder. Bolaget ägs av den nordiska konsumentbanken Ekspres Bank. Deras affärsidé är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga lån- och sparprodukter till konsumenter. Till deras kontor i norra Stockholm söker vi nu tre nya kollegor till en tjänst som kundansvarig. Två av rollerna är en rekrytering och den andra är ett vikariat på 12 månader. Rollen passar dig som har utbildning inom eller stort intresse för ekonomi och som trivs i en social och administrativ roll. Är du den vi söker? Sök redan idag!

Läs mer och ansök
Company logo

Norsktalande Marknadsundersökare

Försäljning och Marknadsföring / Göteborg

Vi söker nu för kunds räkning norsktalande marknadsundersökare för ett spännande uppdrag. Vår kund är väletablerade inom sin bransch och störst i Sverige på marknadsundersökningar. Är du en social och utåtriktad person kan du vara den vi söker!

Läs mer och ansök
Company logo

Extrajobb som reklamationsassistent till läkemedelsföretaget Orion Pharma!

Administration / Danderyd

Vårt kundföretag Orion Pharma är ett innovativt europeiskt forskningsbaserat företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför bland annat läkemedel och läkemedelssubstanser. För start i januari söker de nu två studenter som vill arbeta extra som reklamationsassistent där du kommer arbeta ca 12,5 timmar i veckan på deras kontor i Mörby Centrum. Studerar du och vill arbeta extra? Sök i så fall tjänsten redan idag!

Läs mer och ansök
Visa alla jobb

Skicka ett meddelande till oss!

Vi ser fram emot att höra från dig.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jobbsökande? Prenumerera på vårt Graduates Nyhetsbrev för att ta del av tips och artiklar som kan vara till hjälp för ditt jobbsökande. Dessutom får du våra lediga tjänster direkt till din mejl! Företag? Håll dig uppdaterad om de senaste nyheterna kring rekrytering och personaluthyrning med vårt B2B Nyhetsbrev.

Namn:*
E-post:*
Välj vilket nyhetsbrev du vill prenumerera på:*
För företag
För jobbsökare