• For businesses

6 ANLEDNINGAR TILL ATT VÄLJA STUDENTWORK

Publicerad den 29 december 2019

Ökad konkurrens och digitalisering har medfört ett förhöjt behov av att outsourca olika typer av tjänster. Under de senaste åren har detta tydligt återspeglats i ökningen av rekrytering- och bemanningstjänster. Genom att ta hjälp med rekrytering och bemanning kan du fokusera på er kärnverksamhet, medan vi tar hand om hela rekryteringsprocessen. Läs våra 6 främsta anledningarna till att låta oss hjälpa dig!

#1 Mer tid för er core business

Rekrytering kräver tid och engagemang vilket innebär mindre tid för er core business. Genom att ta hjälp av oss på Studentwork kan du fokusera på det du gör bäst, medan vi tar hand om hela rekryteringsprocessen.

#2 Vi är experter på rekrytering

En mindre lyckad rekryteringsprocess kan bli en stor kostnad för företaget, inte minst när det gäller tid och interna resurser.

På Studentwork är vi experter på rekrytering och vet vad graduates värdesätter. Våra rekryterare är ständigt uppdaterade om de senaste trenderna och vet hur en framgångsrik rekryteringsprocess ska genomföras. Varje år genomför vi dessutom en stor undersökning, Graduates at Work, där vi sammanställer graduates tankar och förväntningar på arbetslivet. Med andra ord – vi är experter på rekrytering och på vår målgrupp.

#3 Vi vet var kandidaterna finns

Vi har tillgång till flera olika nätverk och kanaler för att hitta kandidater till just ditt företag. En stor del av våra rekryterares arbete innebär search där de aktivt letar efter potentiella kandidater. Detta är särskilt viktigt idag när det ofta finns fler jobb än kandidater. Att arbeta med search kräver både kunskap och tid, men var lugn, vi vet vart kandidaterna finns.

#4 Återkoppling och uppdatering

Återkoppling och uppdatering är viktiga moment i en lyckad rekryteringsprocess. Kandidater har lagt tid och energi på att söka tjänsten till just ditt företag, och vill såklart veta hur de ligger till i processen. Bristande återkoppling kan skapa frågor och irritation vilket kan leda till en negativ bild av företaget.

På Studentwork ser vi det som en självklarhet att ge alla kandidater återkoppling. Och vi håller både dig som kund och våra kandidater ständigt uppdaterade i processen.

För att hela tiden kunna utveckla vår ansöknings- och rekryteringsprocess samarbetar vi med Trustcruit, en feedbacktjänst som mäter kandidatupplevelsen.

#5 Smidigare rekryteringsprocess

När ett rekryteringsbehov uppstår är det oftast snabba puckar som gäller. Problemet är att det många gånger saknas interna resurser att lägga på rekryteringen och därmed tar rekryteringsprocessen längre tid än väntat. Annons ska skrivas, urval ska göras och intervjuer ska hållas. Genom att låta oss sköta rekryteringen behöver du endast träffa kandidater på slutintervju. För att underlätta beslutet har vi på Studentwork verktyg som gör det ännu enklare att fatta beslut.

Läs mer om rekrytering

#6 Matcha rätt företag och kandidat

Matchningen mellan företag och kandidat är väldigt viktig för att rekryteringen ska bli framgångsrik. Via oss kan du anställa genom konceptet ”Learn & Hire”. Det innebär att företag och konsult får chansen att lära känna varandra innan ni som företag själva väljer om ni vill anställa konsulten.

Läs mer om bemanning

Vi tror på graduates och är övertygade om att de inspirerar företag till att bli bättre. Att anställa studenter för extrajobb och ge dem en fot in i företaget är ett jättebra sätt att tillföra ny kunskap och nya tankar till företaget. Ett jobb vid sidan av studierna ger dessutom massor av erfarenhet till studenten i fråga.

Sist, men inte minst, så arbetar vi på Studentwork med att attrahera, behålla och coacha kandidater. Detta gör vi bland annat genom att underlätta onboardingperioden tack vare vår Onboardingrapport.

Läs vidare ABC-modellen och Onboardingrapporten

Har du ett behov eller vill du veta mer? Kontakta oss så berättar vi mer!

Ett urval av våra lediga tjänster

Company logo

Retuschör

Media PR / Norrköping

Stadium är en av Europas största sportkedjor och vill inspirera samt ge fler människor möjligheten till ett aktivt liv. Stadiums grundstenar är energi, mod och team spirit vilka tillsammans med alla medarbetares passion och tävlingsanda har hjälpt företaget på sin tillväxtresa. Till sitt servicekontor i Norrköping har Stadium nu ett nytt behov av en retuschör för extrajobb med start omgående.

Läs mer och ansök
Company logo

Extrajobb inom marknadsföring / foto / grafisk design

Media PR / Stockholm

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer och ansök
Company logo

Vi söker en junior nätutvecklare till Ellevio!

Teknik / Karlstad

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 450 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort. Till sitt kontor i Karlstad har nu Ellevio ett behov av en junior nätutvecklare för start under våren.

Läs mer och ansök
Company logo

Fastighetsskötare

Fastighet / Stockholm

Corem är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva logistikområden i Sverige samt Danmark. Det når dem genom att arbeta långsiktigt och vara en riktigt bra affärspartner till deras hyresgäster. Corem är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap med tre aktieslag, stamaktie av serie A, stamaktie av serie B samt preferensaktie.

Läs mer och ansök
Company logo

Systemadministratör/Linuxadministratör

IT och Telecom / Linköping

Med en tydlig vision, laganda och målet att tillhandahålla organisationer världen över med en flexibel och säker Linux-skrivbordslösning, är de nu redo att ta Cendio till nästa nivå! Cendio letar därför efter en kollega med tekniska färdigheter inom Linux som vill göra Cendios världsomspännande kunder ännu bättre! På Cendio får du möjlighet att arbeta med avancerad teknik, möta kompetenta kunder och hitta lösningar på utmanande problem. Cendio är stolta över vad de gör och älskar att leverera värde, vilket är en produkt som gör verklig skillnad för deras kunder, anställda och ägare. Som bolag och team arbetare de aktivt efter värdeorden; öppenhet, respekt, teamkänsla och ha roligt på jobbet. Cendio är övertygade om att framgångsfaktorn är att de tillsammans kontinuerligt arbetar med deras kultur och arbetsmiljö, både som individer och grupp. För Cendio är det viktigt att varje medarbetare har möjlighet till personlig utveckling, både professionellt och privat. Idag har Cendio 10 st anställda och har sitt kontor lättillgängligt i Mjärdevi, Linköping!

Läs mer och ansök
Company logo

Ekonom

Bank och finans / Kista

SevenDay Bank AB är ett av Finansinspektionen auktoriserat kreditmarknadsbolag med cirka 70 000 kunder. Bolaget ägs av den nordiska konsumentbanken Ekspres Bank. Deras affärsidé är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga lån- och sparprodukter till konsumenter. Till deras kontor i norra Stockholm söker vi nu tre nya kollegor till en tjänst som kundansvarig. Två av rollerna är en rekrytering och den andra är ett vikariat på 12 månader. Rollen passar dig som har utbildning inom eller stort intresse för ekonomi och som trivs i en social och administrativ roll. Är du den vi söker? Sök redan idag!

Läs mer och ansök
Company logo

Norsktalande Marknadsundersökare

Försäljning och Marknadsföring / Göteborg

Vi söker nu för kunds räkning norsktalande marknadsundersökare för ett spännande uppdrag. Vår kund är väletablerade inom sin bransch och störst i Sverige på marknadsundersökningar. Är du en social och utåtriktad person kan du vara den vi söker!

Läs mer och ansök
Company logo

Extrajobb som reklamationsassistent till läkemedelsföretaget Orion Pharma!

Administration / Danderyd

Vårt kundföretag Orion Pharma är ett innovativt europeiskt forskningsbaserat företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför bland annat läkemedel och läkemedelssubstanser. För start i januari söker de nu två studenter som vill arbeta extra som reklamationsassistent där du kommer arbeta ca 12,5 timmar i veckan på deras kontor i Mörby Centrum. Studerar du och vill arbeta extra? Sök i så fall tjänsten redan idag!

Läs mer och ansök
Visa alla jobb

Skicka ett meddelande till oss!

Vi ser fram emot att höra från dig.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jobbsökande? Prenumerera på vårt Graduates Nyhetsbrev för att ta del av tips och artiklar som kan vara till hjälp för ditt jobbsökande. Dessutom får du våra lediga tjänster direkt till din mejl! Företag? Håll dig uppdaterad om de senaste nyheterna kring rekrytering och personaluthyrning med vårt B2B Nyhetsbrev.

Namn:*
E-post:*
Välj vilket nyhetsbrev du vill prenumerera på:*
För företag
För jobbsökare